Vakantie - Reisverslag uit Graz, Oostenrijk van Dieuwertje Melchior-Mantel - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Graz, Oostenrijk van Dieuwertje Melchior-Mantel - WaarBenJij.nu

Vakantie

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

31 Juli 2015 | Oostenrijk, Graz

Het is zomer. In Oostenrijk. Al maanden.
Zes jaar geleden was ik ook in Oostenrijk. Toen voor de studie en meer omdat het moest, nu omdat mijn hart hier ligt. En dan kun en wil je niet heel anders dan bij je hart zijn (fysiek ook wel lekker belangrijk zegmaar). Maar terug naar mijn zes jaar geleden in Oostenrijk. Ik zat toen in Salzburg voor een studie Communicatiewetenschappen en ben toen in februari vertrokken om in juli weer terug te zijn. Best wel in de lente dan wel zomer dus. Maar, blonde ik, was nog nooit in de zomer in Oostenrijk geweest en had van anderen ook alleen winterachtige foto’s gezien als het om Oostenrijk ging. Ik wist dus, ja ahum shame on me, niet dat er een zomer was in Oostenrijk. Dat heeft toen voor nogal wat lachers gezorgd, nu is dat niet heel anders.
Het is hier dus al maanden zomer. En dan bedoel ik niet zo’n Nederlandse zomer, waar het 21 graden is en je denkt “goh, dit voelt fijner dan de regen”, maar echt, zomer zomer. Dertig graden, zon en een dringende behoefte aan een zwembad of afkoeling op z’n minst. Eigenlijk een zomer waar je naartoe op zomervakantie gaat. Met heerlijk eten, heerlijke drankjes, gezellige terrasjes, schitterende meren en wateren... Eigenlijk, echt waar je naar toe op zomervakantie gaat.
Jongens, geloof me. Oostenrijk ervaart dit jaar een +17% toerisme en ik snap het wel. Het is hier schitterend en voelt ook echt als je standaard zomervakantie.
Nuja, daar ligt dan ook wel het interessante. Als Nederlandse, die altijd op vakantie moest om dat gevoel te hebben, moet ik hier wel een beetje aan wennen. De zomervakantie is buiten mijn voordeur, en bij 35+ warm ook binnen, en buiten mijn kantoordeur. Want wist jij, dat je ook gewoon moet werken ook al is de zomervakantie buiten je deur?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Graz

Dieuwertje

Emigreren. Want ja, kiezen voor de man van je leven, doe je niet voor even.

Actief sinds 13 Juli 2015
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 1897

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 31 December 2025

GEEMIGREEEERD

Landen bezocht: