Bijna een jaar in Oostenrijk.. - Reisverslag uit Graz, Oostenrijk van Dieuwertje Melchior-Mantel - WaarBenJij.nu Bijna een jaar in Oostenrijk.. - Reisverslag uit Graz, Oostenrijk van Dieuwertje Melchior-Mantel - WaarBenJij.nu

Bijna een jaar in Oostenrijk..

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

19 Februari 2016 | Oostenrijk, Graz

Over 40 dagen woon ik een jaar in Oostenrijk.
In dat jaar ben ik in maart, mei, september en december in Nederland geweest. Ben ik met Philipp naar Wenen (mei) & Salzburg (september), de Wörtersee & Mill (augustus), de Grünersee (oktober), het Narzissenfest (mei, Bad Aussee) en heeft Patrick mij een berg laten beklimmen (Stoderzinken). Verder is mama op bezoek geweest (maart, augustus en december), Floris (augustus), Willemijn (juni) en heb ik met Valerie Wenen onveilig gemaakt. Met Will en mama ook een (paar) dagje(en) Wenen gedaan.
Heb ik de Weinstraße leren kennen, ben ik met Philipp naar een paar Nederlandse bijeenkomsten geweest (Koningsdag-mei, intocht van Sinterklaas-november en een nieuwjaarsborrel) en echt toffe nieuwe mensen leren kennen!
Heb ik Duits geleerd, non stop Engels gekletst en ook nog mijn nederlands bijgehouden (thanks to Linette en Ann!).
Heb ik een shit-load over kentekens geleerd en soort van mijn weg gevonden in het Oostenrijkse zakenleven.
Mezelf leren kennen en soort van afscheid genomen van oude vrienden.