Wist je dat - Reisverslag uit Graz, Oostenrijk van Dieuwertje Melchior-Mantel - WaarBenJij.nu Wist je dat - Reisverslag uit Graz, Oostenrijk van Dieuwertje Melchior-Mantel - WaarBenJij.nu

Wist je dat

Door: Dieuwertje

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

30 November 2015 | Oostenrijk, Graz

POEF
lekker op de hoogte blijven zo he ;)
Wist je dat?
- Ik al 274 dagen geemigreerd ben?
- Al 243 dagen aan het werk ben?
- In die tijd twee keer Wenen echt bezocht heb?
- En nog een keer vanaf Wenen gevlogen ben?
- Dat ik die andere keer dat ik in NL thuis was met de auto gekomen ben?
- Dat het nog 25 dagen duurt voordat ik weer in NL thuis ben?
- Dat ik dan serieus 103 dagen niet in Nederland ben geweest?
- Dat ik mij al die tijd al voorneem om vrijwilligers werk te gaan doen... maar nog steeds niet ben begonnen...

Maar dan de andere dingen...
Wist je dat?
- Vlaams en Nederlands echt iets heel anders is?
- Het in Oostenrijk heel normaal is om “jo eh” te zeggen of “schauma mal”, wat beiden zoiets inhoudt van mmm jaaaa we zien wel / lekker belangrijk... En ja, dat mag je gewoon op kantoor gebruiken ;)
- Misschien minder bekend maar wel net zo lekker: käsekrainer, leberkäse en lebkuchen?
- Er in Oostenrijk geen Sinterklaas wordt gevierd zoals in Nederland maar toch een beetje... Zo heet de beste man hier Nicolaus en heeft hij geen Pieten maar Krampussen... En die Krampussen, kun je je voorstellen als gekke duivels. Werkelijk waar.
- Hier eigenlijk altijd tussen de middag wordt gegeten en anders pas rond 20u?
- Badmintontraining hier inhoudt dat je wedstrijdjes speelt en dat er geen trainers zijn?
- Ik hier geen Dieuwertje heet maar Anne? (en dat dat vooral komt omdat Dieuwertje echt niet uit te spreken is voor de Oostenrijkers)
- Er dus momenten zijn dat ik Anne Melchior genoemd wordt en ik het zelf ook een beetje kwijt ben
- Dat Graz echt een echt echt kerstgevoel heeft? incl. mega boom op de hauptplatz, kerstverlichting in alle windrichtingen en 100 kerstmarkten (oke het zijn er misschien echt 5 ofzo maar 1 heeft wel een reuzenrad)
- Mama over een paar daagjes op bezoek komt? En dat dat al haar 3e bezoek is! Floris, Willemijn en Valerie zijn ook al op bezoek geweest :)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Graz

Dieuwertje

Emigreren. Want ja, kiezen voor de man van je leven, doe je niet voor even.

Actief sinds 13 Juli 2015
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 1890

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 31 December 2025

GEEMIGREEEERD

Landen bezocht: